تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/08/14 - 02:10
کد خبر: 486830

زمان مشاوره برای ازدواج/ بعد از بله برون یا اول آشنایی!

زمان مشاوره برای ازدواج/ بعد از بله برون یا اول آشنایی!

باشد؟ آیا این مراجعه باید بعد از بله بران باشد یا بعد از آشنایی اولیه دو طرف؟ یا حتی بعد از عقد؟

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فارس نوشت: دختر و پسری که می خواهند با هم ازدواج کنند برای اینکه شناخت بهتری از هم پیدا کنند می توانند با یک مشاور خانواده مشورت کنند. اما زمان مراجعه به مشاوره چه زمانی باید باشد تا بتواند بهترین کمک را به زوجین داشته باشد؟ آیا این مراجعه باید بعد از بله بران باشد یا بعد از آشنایی اولیه دو طرف؟ یا حتی بعد از عقد؟

دکتر«فاطمه فروزش یکتا»؛ درمانگر تخصصی مشکلات زوجین معتقد است؛«اینکه مشاوره ازدواج چه زمانی باید انجام شود بستگی به افرادی دارد که برای مشاوره مراجعه می‌کنند. فرآیند ازدواج را ما اینطوری تعریف می کنیم که دوره آشنایی، دوره نامزدی، دوره عقد و بعد عروسی است.

گاهی دختر و پسر اصلا شناختی از هم ندارند و توسط یک معرف به هم دیگر معرفی شده اند یا بعضی ها هستند که باهم آشنایی دارند که ممکن است در محیط کار یا محیط تحصیل مدتی همدیگر را شناخته باشند یا مثلا بعضی ها ازدواج دومشان است؛ بنابراین تعریف کلی برای اینکه مشاوره ازدواج کی انجام شود نداریم.»

دکتر فروزش یکتا در پاسخ به این سوال که اگر بخواهیم یک معیار کلی برای زمان انجام مشاوره در نظر بگیریم چه باید باشد گفت:« بهتر است  مشاوره بعد از اینکه یک آشنایی مختصری اتفاق افتاده صورت بگیرد، یعنی اینکه دو طرف حداقل باهم ده، دوازده ساعت گفت و گو کرده باشند و راجع به اهداف شان از ازدواج، برنامه های آینده، انتظارات، خانواده ها و کلا یک شناخت نسبی پیدا کرده باشند که در واقع وقتی که به مشاوره مراجعه می‌کنند سوالاتی داشته باشند که بتوانند مطرح کنند.

گاهی دختر و پسری ممکن است همدیگر را جایی دیده باشند یا کسی به هم معرفی شان کرده باشد و خانواده هایشان هنوز اطلاع ندارند و مشخص نیست خواستگاری اتفاق بیفتد یا نه.بعضی ها هم در این مرحله به مشاور مراجعه می‌کنند‌.

فروزش یکتا درباره نتیجه مشاوره در این مرحله از آشنایی دختران و پسران جوان گفت:« بعضی ها فکر می کنند زمانی که به مشاور مراجعه می‌کنند مشاور به آنها باید بگوید که ما به درد هم می خوریم یا نه؟ در حالی که مشاور قرار نیست برای کسی تصمیم گیری کند. مشاور پیش از ازدواج به افراد کمک می کند که شناخت شان از هم بیشتر شود و خودشان قرار است که تصمیم گیری بکنند و اگر ازدواج مشکل داری باشد مشاوران فقط مشکلات را به آنها می گویند و تصمیم با خود افراد است.»

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top